מוקד מכירות מטרו 9930*

שלישייה ולא רק בשביל הכיף


הכותרת תפסה אתכם? אז תישארו ונדבר על בטיחות.

קטנועים תלת־גלגליים טוענים לרכיבה בטוחה יותר מדו־גלגליים קלאסים

 

לוגו wheelz

אביעד אברהמי


אחיזה ויציבות בהטיה

"הגלגל הקדמי בדו־גלגלי מהווה לעתים את צוואר הבקבוק של האחיזה והיציבות, בעיקר בשל רוחבו הצר ביחס לגלגל האחורי. הוספת גלגל נוסף, כלומר שני גלגלים במקביל, מכפילה את רמת האחיזה וכפועל יוצא את היציבות."


 
"כדי לבדוק עד כמה תוספת האחיזה והיציבות באה לידי ביטוי, רכבנו סביב כיכר עירונית ממוצעת, כזו עם שיפוע שלילי (שיפוע שלא תומך את הרכב בפנייה אלא להפך, נוטה לכיוון השלילי ומגביר את חוסר האחיזה ־ א.א). בנוסף, בחרנו בכוונה ביום גשום על מנת להקטין עוד יותר את רמת האחיזה ולהחריף את בעיית חוסר היציבות. רכבנו עם צמד הקטנועים סביב הכיכר, במהירות המקסימלית האפשרית לקבלת אחיזה ויציבות."


 
"גם כאן התוצאה חד־משמעית: התלת־גלגלי היה יציב יותר ובעל אחיזה גבוהה יותר, ועל-כן הקיף את הכיכר בכ־20% מהר יותר מאשר הדו־גלגלי. כאן חשוב לציין שהמטרה לא הייתה לרכב מהר יותר אלא לבדוק למי אחיזה ויציבות גבוהים יותר. המשמעות היא שברכיבה 'רגילה', שלא במהירות המקסימלית האפשרית, לתלת־גלגלי יהיה יתרון באחיזה וביציבות והוא יאבד אחיזה ויחליק מאוחר יותר. תוספת הגלגל הנוסף מלפנים אכן שיפרה את האחיזה ואת היציבות."

 

להמשך הכתבה: לחצו כאן