מוקד מכירות מטרו 9930*

ימאהה: ה R1 פשוט נולד למסלול

 
ה- R1 החדש משופע בטכנולוגית מרוצים מה MotoGP והוא אופנוע הסדרתי הקרוב ביותר ל M1 שעשינו איי פעם.

 

כפי שהיה צפוי, בין שלל הדגמים שבחרה ימאהה להציג בתערוכת מילאנו, גולת הכותרת הייתה סופרבייק החדש של החברה, ה-YZF-R1, המוצע גם גרסה קרבית יותר- YZF-R1M  ימאהה שידרה את ההשקה באינטרנט, כשאת שני האופנועים חשפו רוכבי ה-MotoGP של החברה – ולנטינו רוסי, שהיה גם שותף בפיתוח האופנוע, וחורחה לורנזו.


ה-R1 החדש שואב את העיצוב מאופנועי ה-MotoGP של החברה, וכאמור אף פותח בעזרתם של ולטינו רוסי ואלוף הסופרבייק האמריקאי ג'וש הייז. המנוע הוא אמנם אותו מנוע 4 צילינדרים בשורה עם סדר הצתה א-סימטרי בנפח 1000 סמ"ק, אך מדובר במנוע כמעט חדש לגמרי עם מידות קוטר ומהלך שונות - קדח בוכנה גדול יותר ומהלך קצר (79 על 50.9 מ"מ) לעומת הדגם הקודם (78 על 52.2 מ"מ), מידות פתחי יניקה ופליטה שונים, בוכנות שונות, גל ארכובה שונה, תא שריפה שונה ועוד. כל אלו מובילים לכך שהמנוע מפיק 200 כ"ס, זאת ללא אפקט הראם-אייר שאמור לספק עוד כמה סוסים. הספק זה הושג בין היתר על ידי הגדלת תיבת האוויר ב-23% לעומת הדגם הקודם, זאת לצד מערכת הזרקת דלק חדשה. יש גם אגזוז טיטניום ומצמד מחליק.


השלדה אף היא חדשה, כשיש תת שלדה ממגנזיום כדי לחסוך במשקל, וגם הגלגלים עשויים מהחומר הקליל. מיכל הדלק עשוי אלומיניום וגם כן קל בהרבה מזה הקודם. משמעות הדבר כי המשקל הכולל של האופנוע עומד על 199 ק"ג. בסיס הגלגלים התקצר ב-10 מ"מ מהדגם הקודם, בעוד הזרוע האחורית התקצרה ב-15 מ"מ. זווית ההיגוי עומדת על 24 מעלות.


הבולמים הם של חברת קאיאבה, עם מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ מלפנים.
כשיש לך חיה כזאת בין הרגליים, צריך גם לדעת לעצור אותה! צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ המשודכים לקליפר מונובלוק רדיאלי בן ארבע בוכנות, בעוד מאחור יש דיסק בקוטר 220 מ"מ עם קליפר בעל בוכנה יחידה והצינורות עשויים פלדה שזורה. יש גם מערכת בלימה משולבת.


כמובן שיש גם לא מעט מערכות אלקטרוניות, כדי להתמודד עם המתחרים. מעבר למערכת ABS שמגיעה כסטנדרט, יש גם מערכת מניעת החלקה (Slide Control System SCS), בקרת אחיזה (Traction Control System TCS), מערכת אנטי-ווילי (Front Lift Control system LIF), בקרת זינוק (Launch Control System LQS), קוויקשיפטר (Quick Shift System QSS),  ויש גם מערכת Yamaha Ride Control system – YARD, המספקת ארבעה מצבים שונים אותם ניתן לשנות מכפתורים בכידון. כדי להתאים למאה ה-21 יש גם מסך TFT חדש, המציג את כל הנתונים וניתן לבחור בו בין מצב מסלול למצב רחוב.


 

לדף הדגם, לחצו כאן!